paul-en-tineke.reismee.nl

De terugreis

Wij hebben besloten om ook even de tijd te nemen voor de terugreis. Gisteren dus op ons gemak vertrokken en nog even boodschappen gedaan om zoveel mogelijk zwitserse Francen op te maken. Je kan hier overal ook in euro’s betalen en wij vragen ons af of zij binnenkort ook overgaan op de euro. Maar misschien laten ze het ook wel zo, gewoon twee munteenheden naast elkaar gebruiken. De Francen kunnen dus gewoon op, hebben wij een volgende keer niet meer nodig. Wij gaan zeker nog eens terug want het is ook deze keer niet gelukt om met de stoomtrein de Furkapas te nemen. De dienstregeling start namelijk pas morgen en dan zijn wij al weer thuis. Voor de route naar huis hebben wij de Elzas en Vogezen gekozen. De route de crette gereden over de Grand Ballon en andere toppen daar in de buurt. Best mooi maar niet te vergelijken met de bergen waar wij net vandaan komen dus ook weinig foto’s gemaakt. Een goede camping gevonden vlak onder Nancy en nu zijn wij op weg door Luxemburg naar onze vrieden Hans en Anneke. Daar gaan wij altijd even langs op de heen en terugreis. Gisteren op de camping totaal geen ontvangst van internet dus nu eens proberen of het onderweg lukt. Ik zit met mijn laptop aan de eettafel terwijl Paul kilometers maakt richting huis. Als het lukt sluit ik ons reisverslag dus af met een verslag dat gemaakt is bij een snelheid van 100 km. Als laatste dus nog een foto van het uitzicht dat ik nu heb.