paul-en-tineke.reismee.nl

Over de sint Gothardpas

Zaterdag 13 juni eerst de camper verzorgd en daarna vertrokken vanuit Gudo. De St Gothardpas genomen. Boven eerst gelunched en toen de 2 musea bekeken. Het eerste museum was een oud militair fort, het tweede was een oude herberg die overigens deels nog in gebruik is.

Bij de afdaling de nieuwe pasweg genomen. Door Andermatt gereden (langs een erg kale camping en) door het dorp. Door een foutje van mij reden wij richting Oberallpass. Halfverwege kunnen keren en terug gereden, op zoek naar een betere camping.

De Furkapas gereden die nu nog vol ligt met sneeuw. Daarna de Grimsellpas en op zoek naar een camping terecht gekomen in Innertkirchen op een camping waar wij 5 jaar geleden ook gestaan hebben. Erg mooi weer tot het ging onweren, erg veel water naar beneden zien komen.

Zondag was het beter weer maar wel erg warm. Wij hebben besloten een dag te blijven staan en even uit te rusten. Naar het dorp gelopen en daar een heerlijke entrecote gegeten. Helaas wel erg veel last van vliegen hier, zowel op de camping als in het dorp.

Vannacht weer regen gehad.

Hans en Anneke

Wat een prachtig stuk van jullie vakantie met schitterende foto's, heerlijk gezicht die sneeuw en die bergen, helemaal toppie!

Liefs